سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط سالن زیبایی و آرایشگاه عروس

آرایشگاه های لوکس وسطح بالا چه ویژگی هایی دارند؟ آیا تنها ظاهر آرایشگاه است که باید خیلی شیک باشد، یا فقط همین که اصول بهداشتی رعایت شود کفایت می کند؟! یک آرایشگاه باید چه بخش هایی داشته باشد؟ اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید این مقاله را از دست ندهید.

سالن های زیبایی لوکس در تهران!

آراستگی و زیبایی ظاهر همیشه و در هر زمان مورد توجه همگان بوده، اما در دوره هایی در طول تاریخ آرایش به منزله ی جلب توجه در بین طبقات، جایگاه خاصی پیدا کرده است. امروزه نیز، آراستگی به صورت یک اصل برای همه مردم مطرح است و بهترین آرایش، آرایشی است که مناسب سن و موقعیت اجتماعی و مکان و زمان باشد و همچنین عیب ها را بپوشاند. صاحبان آرایشگاه های درجه یک جهان، علاوه بر کیفیت خدمات، امکانات رفاهی و راحتی فضای آرایشگاه را از دلایل اصلی موفقیت خود می دانند. این موضوع مهم نیست که شما چه سالن آرایشی را انتخاب کرده اید، یا اینکه این سالن در چه منطقه ای از شهر شما واقع شده است. مهمترین نکته بهداشت وسایل و محیط سالن است. اینکه آیا روپوش سفید رنگ متصدی آرایشگاه فاقد هر نوع آلودگی است یا خیر؟ اینکه آیا وسایل مورد استفاده این سالن پس از هر بار استفاده به درستی ضد عفونی شده اند؟ (بخصوص وسایلی چون تیغ، ابزار کاشت ناخن، سوهان ها ). آیا متصدی آرایشگاه قبل از شروع به کار برای شما دست های خود را شسته یا خیر؟

خدمات مجالس در تهران

چطور آرایشگاه زنانه خوب پیدا کنم؟

این سوالی است که برای اکثریت خانم ها مطرح است.این که چگونه در نگاه اول متوجه شویم که یک سالن زیبایی زنانه یا یک کلینیک زیبایی،مناسب هست یا خیر؟ معمولاً، اولین سوالی که از این خانم ها پرسیده می شود، این است که: شما خوب بودن یک سالن آرایش زنانه را در چه چیزهایی می بینید؟

مسئله ی نزدیک بودن آرایشگاه زنانه به محل زندگی تان، نکته ای است که اکثر خانم ها به راحتی از آن نمی گذرند و اکثراً به دلیل مشغله زیادِ زندگی مشترک، کمترین وقت را برای رسیدگی به امور زیبایی خود دارند و در مواردی برای این که کارشان سریعتر تمام شود، سعی می کنند به نزدیک ترین سالن زیبایی خانه خود بروند. البته، این یک مزیتی است که نمی شود به راحتی از آن گذشت، زیرا اگر در ساعتهای تقریباً خلوت هم بخواهیم، به یکی از سالن های زیبایی تهران، که آن طرف شهر واقع است و معمولاً از شانس بد ما هم دقیقا بیشترین فاصله را از محل زندگی دارد، برویم، حداقل باید برای رفت و برگشت سه ساعت زمان بگذاریم که طبیعتا خیلی هم آزار دهنده است.

سالن های آرایش و زیبایی

مهم ترین فاکتور برای یک آرایشگر تجربه است، زیرا تمام کارهای مهارتی با تجربه آموزش داده می شود، همیشه به آرایشگر های تازه کار توصیه می شود که با تمرین این مهارت، می توانند مشتری های زیادی پیدا کنند؛ حتی، اگر یک یا دو مهارت آرایشی را هم خوب یاد بگیرند و تمرین کنند، همان ها می تواند آینده شغلی بسیار مناسبی را برای آنها به ارمغان بیاورد. دوستان عزیز، ما به عنوان یک خانم نسبت به بیماریهای عفونی و پوستی بسیار حساس تر از آقایان هستیم. این نشان می دهد که باید بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهیم، سعی کنید این نکته را حتماً بیشتر جدی بگیرید. حتماً همه شما تا به حال با این مسائل مواجه شده اید. بعضی از خانم ها هنگامی که از آرایشگاه به منزل باز می گردند، دچار زگیل، تبخال یا بیماری های قارچی و پوستی می شوند، که به دلیل تماس با وسایل آرایشی آلوده و استریل نشده یا حوله های آلوده به وجود می آید. هرگز به آرایشگاه هایی که یک حوله را برای چند مشتری استفاده می کنند، اعتماد نکنید. باید حتماً اصول بهداشتی پایه در این آرایشگاه ها رعایت شود.

موهاى زیبایى داشته باشید

زمانی که روز عروسی فرا می رسد، معمولاً بزرگترین دغدغه برای عروس چگونگی آرایش موها و صورت او می باشد، و باید گفت این که در نهایت مدل موها و آرایش و زیبایی عروس به چه صورت می شود، بحث اصلی میان مهمانان مجلس عروسی می باشد. ما در اینجا هفت کار را که باید هر آرایشگری برای زیباتر کردن عروس خود انجام دهد را بیان کرده ایم. که با توجه کردن به این نکات، مطمئن باشید که در نهایت عروسی زیبا با چهره و نگاهی کاملا جدید و خاص خواهید شد.

کى باید موهایتان را کوتاه کنید؟

یک عروس حتما باید حدود یک ماه و نیم قبل از مراسم عروسى، موهاى خود را به صورت دلخواه کوتاه کند. با گذشت این مدت مى توانید کاملا مطمئن باشید که اثر قیچى روى موهاى شما از بین مى رود، و موهاى شما کاملا جا مى افتد. اگر کمتر از یک ماه به جشن عروسى زمان دارید بهتر است دیگر موهایتان را کوتاه نکنید، چرا که ممکن است رد قیچى روى موها باقى بماند و امر مى تواند آرایش موها را تحت تاثیر قرار دهد.

موهاى براق و حالت پذیر

باید حتما از یک ماه قبل از مراسم تان مراقبت از موهایتان را شروع کنید . آووکادو را له نمایید و سعى کنید آن را به شکل مایع یا خمیر درآورید، و آن را قبل از حمام به مدت 30 دقیقه روى موهایتان بگذارید. آووکادو باعث پرپشت شدن و لطافت موهایتان مى شود . راه دیگر، این است که از شامپوى زیتون استفاده کنید. ماسک هاى مو مطابق با جنس موهایتان تهیه نمایید، و هفته اى 2 الى 3 بار بعد از شستشو با شامپو از آنها استفاده نمایید. براى اینکه شامپوى مناسب موهایتان را پیدا کنید مى توانید از آرایشگرتان نیز کمک بخواهید، تا گزینه مناسبى را به شما پیشنهاد دهد.

چه مدل مویى را مى پسندید؟

عروس مرکز توجه همه مهمان ها است و آرایش صورت و موهاى عروس، موردى است که بسیار چشمگیر بوده و در بین صحبت هاى مهمانان شنیده مى شود. به یاد داشته باشید که، براى داشتن یک مدل موى باز مناسب در تالار عروسى، نیاز هست که، براى تست آرایش عروس نزد آرایشگر خود بروید. بهتر است، این تست هاى آرایش تان را هر بار که به مجلس عروسى دعوت مى شوید انجام دهید، تا مدل مویى که به صورت و چهره شما جذابیت بیشتری میبخشد را پیدا کنید.

تشریفات مجالس در تهران

عروس هاى زیبا چه رنگ مویى دارند؟!

رنگ موى مناسب براى شب عروسى، رنگ هاى تیره است. درست است که عروس هایى با موهاى بلوند زیبایى خاصى دارند، اما شما این عروس ها را فقط در ژورنال ها به صورت مدل مى بینید. شما در شب عروسى در کنار آقا داماد هستید، و اگر رنگ مویتان روشن باشد سن شما بیشتر از داماد نشان داده خواهد شد. در ضمن در ایران و کشورهاى آسیایى به دلیل این که افراد چشم هاى تیره دارند، بهتر است از رنگ موهاى قهوه اى و قهوه اى سوخته استفاده شود. به طور کلى رنگ موهاى تیره مى تواند تضاد زیادى با لباس عروس ایجاد کند و چهره شما را زیباتر کند. به فکر این نباشید که تغییر زیاد و ناگهانى در موهایتان ایجاد کنید. مثلا موهایتان را یکباره، متضاد با رنگ دائمی موهایتان، رنگ نکنید. در کل براى جلب توجه، افراطى عمل نکنید. شما عروس هستید و ناخودآگاه مرکز توجه همهقرار خواهید گرفت. باید بدانید آرایشگرتان مهارت لازم را دارد یا نه. یادتان باشد، مهارت آرایشگر به این نیست که شما را شبیه بازیگر یا خواننده اى کند. چهره شما مخصوص شماست و دلیل ندارد هر چیزى که براى شخص دیگرى مناسب باشد، براى شما هم مناسب باشد. پس در روز عروسیتان قبل از هر کارى از آرایشگر خود کمک بخواهید. مثلا نگویید قطعا این مدل موى عروس را مى خواهم. ببینید آیا این مدل موى عروس به صورت شما مى آید یا خیر؟

مدل موى شما متناسب با فصل سرد سال

اگر شما در زمستان مجلس عروسی تان را برگزار مى کنید، نیاز هست که آرایش و مدل موى متناسب با این فصل داشته باشید. انتخاب مدل مو به سبک و مدل لباس عروسى تان نیز بستگى دارد. این که آیا لباس عروسى که براى تالار پذیرایى انتخاب کرده اید، داراى مدل باز است یا مدل پوشیده و بسته. لباس عروس ها در فصل زمستان بیشتر پوشیده و یقه بسته اند، و همین طور مدل موها نیز بهتر است بسته باشد. همچنین، براى مجالس عروسى در زمستان مى بایست از رنگ هاى گرم براى مو و نیز آرایش صورت تان استفاده کنید.

موهایتان را باز بگذارید

بعضى از عروس خانم ها دوست دارند در روز عروسى موهاى سرشان را باز بگذارند، و آنها را روى شانه هاى شان بریزید. یادتان باشد، این مدل مو زمانى زیباتر است که لباس شما بدون آستین باشد، یا حداقل یقه ی برگشته و اپل هاى بزرگ نداشته باشد، یادتان نرود که، اشکالى که باز کردن مو دارد این است که وقتى هوا گرم شود به هم ریخته و پریشان مى شوند، و زیور آلات موها باز خواهد شد.

سعى کنید به روز باشید

برخى از مدل ها به روز هستند، اما خیلى زود از مد مى افتد و در آینده به اصطلاح از مد افتاده مى شود. مدل شینیون هاى ساده و در عین حال زیبا مى تواند انتخاب مناسبى باشد. اگر شنل بر روى سرتان مى اندازید حتما از مدل موى عروس جمع و خلوت استفاده کنید. موهایی که شینیون شلوغ دارند و به خوبى سنجاق نخورده اند، مى توانند با کوچکترین حرکت شنل، بر روى سرتان تغییر حالت دهند و جا به جا شوند. پس در انتخاب مدل موى عروس دقت کنید.

تشریفات عروسی در تهران

تزئین موى سر شما با کدام تاج

براى صورت هاى گرد و درشت بهتر است تاج هاى بلند روى شینیون هاى کلاسیک و کشیده کار شوند. اگر صورتى کشیده دارید، سراغ تاج هاى کوتاه و خوابیده بروید، البته یادتان باشد که از آرایشگرتان بخواهید موهاى تان را طورى آرایش کند که، قسمتى از موها در کناره هاى سر قرار بگیرد، همچنین شینیون کلاسیک مى توانید زیبایى شما را چند برابر کند. تاج هاى ژله اى معمولا فانتزى هستند، بنابراین نباید آرایش موها هم نباید کلاسیک باشد. اگر مى خواهید از چنین تاجى استفاده کنید از آرایشگرتان بخواهید موهایتان را شینیون باز درست کند، از مدل هاى فر و شلوغ استفاده کند.

جمع بندی:

انتخاب آرایشگاه خوب یکی از دغدغه های اصلی خانم ها، مخصوصا در آستانه ی مراسم عروسی است. به طوری که حتی حاضرند برای رسیدن به بهترین گزینه مسافت طولانی را طی کنند و چند ساعت برای این کار زمان اختصاص دهند.

یکی از نکات بارز در انتخاب یک سالن با کیفیت، بهداشت سالن و آراستگی محیط است. همچنین رعایت اصول بهداشتی توسط کادر آن سالن آرایشی از نکات مهم است. نحوه ی برخورد و مشتری مداری هم از دیگر مسائل مهم به شمار می رود. سالن های آرایشی معروف در سطح شهر، معمولا به آراستگی محیط سالن اهمیت می دهند و اصول بهداشتی را به نحوه احسن رعایت می کنند.

مهمترین ویژگی یک آرایشگر خوب هم، تجربه و مهارت اوست. اینکه از آخرین متد های روز مطلع باشد و به نحو احسن مشتری را راهنمایی کند. مهمترین نکته ای که عروس خانم ها در روز عروسی باید رعایت کنند این است که اگر قصد کوتاه کردن موی سر را دارند باید حداقل یک ماه قبل از مراسم این کار را انجام دهند که تا روز مراسم رد قیچی از موهایشان محو شود و موهایشان حال خوبی به خود بگیرد. همچنین رنگ کردن مو را به روزهای آخر محول نکند و ترجیحا از رنگ موهایی استفاده کند که یک یا دو درجه روشن تر یا تیره تر از موی اصلی اش است. موهای بلوند در روز مراسم، عروس را بزرگ تر از داماد نشان می دهد همچنین ممکن است درطول زمان جلوه ی خود را از دست بدهد و در عکس های عروسی زیبا به نظر نرسد.